söndag 20 november 2011

mår nästan bra igen

Det är helt sjukt hur det kan vända på en vecka. I mitten av denna vecka så började jag sakta men säkert känna mig bättre. Jag mår inte alls lika illa och framför allt inte hela tiden. Det kommer fortfarande attacker men nu är det ofta mer en yrselkänsla än långvarig illamående. Min kropp har däremot inte kommit i kapp. Kan knappt gå upp för en trappa utan att hjärtat slår i 180 och jag är helt andfådd. Det går inte att beskriva hur skönt det är att inte må illa hela tiden. Jag har varit så rädd att det skulle hålla i sig mycket längre. Tyvärr så kommer ju oron krypande istället men jag försöker mota den. Jag känner mig ju fortfarande gravid i kroppen så jag hoppas att allt är okej med Skorpan. Ska bli skönt att göra ultraljud om 9 dagar och se att allt ser bra ut. Jag är ju sjukskriven i 2 veckor till och det tänker jag vara hemma. Behöver vila och försöka återhämta mig så att jag orkar jobba heltid igen. Hoppas att jag ska kunna gå en promenad varje dag så att jag får lite frisk luft i alla fall. I januari tänker jag börja en kurs i gravidpilates så att min rygg förhoppningsvis ska orka den senare delen av graviditeten. Längtar tills att denna vecka är över och vi har passerat v 12 samt att få göra ultraljud och se att Skorpan mår bra. Sen hoppas jag att jag ska kunna slappna av lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar