fredag 25 november 2011

v 13 (12+0)

Nu är vi förbi de mest kritiska veckorna men jag vet inte om det känns så himla annorlunda. Ska bli skönt att göra ultraljud på tisdag och få se att allt förhoppningsvis ser bra ut. Den här veckan har varit ganska upp och ner. Började dåligt med illamående och huvudvärk men det senaste dagarna har det känts bättre. Jag sover dock fortfarande sjukt dåligt. Har jättesvårt att somna och går ofta upp och lägger mig på soffan och tittar lite på TV igen när mannen har somnat. När jag sen kryper tillbaka ner i sängen så tar det ändå lång tid att somna och sen vaknar jag hela tiden. Vet inte vad det är som väcker mig för jag mår inte illa på nätterna längre. Däremot känns magen konstig och den spänner vilket måste vara helt normal eftersom man riktigt kan se hur den växer nu. Vaknar sen tidigt på morgonen och behöver mat, sen somnar jag ofta om och sover ryckigt till 11.30 då jag är trött på att försöka få någon bra sömn och går upp. Jag kanske borde försöka gå upp tidigare och se om det gör att jag sover bättre. Jag kanske helt enkelt sover för mycket även om jag inte sover bra. Det hjälper ju inte att mannen har börjat med några jävla spasmer på nätterna och slår med armar och ben och då väcker mig om jag äntligen har somnat, samt att han snor täcket. Tror att det är dags att köpa varsitt täcke även om jag älskar att dela, men jag tror att skulle sova bättre med eget just nu. Nu ska jag ta en dusch och sen ta mig ut i friska luften ett litet tag tror jag. Äntligen helg så jag får lite sällskap på dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar