fredag 16 september 2011

Äggplock

Först och främst, tack för alla lyckoönskningar!
Dagens äggplock gick över förväntan, 17 stycken ägg varav hälften ska befruktas på vanligt sätt och hälften med microinjektion. Själva plocket var okej, gjorde väldigt ont, men det som gjorde ont var inte nålsticken utan ultraljudsstaven som körde runt. Eftersom jag är överstimulerad så är allt extra ömt. Fick ordentlig med morfin och personalen var helt fantasiska. Vi fick vara kvar ett par timmar extra eftersom jag mådde ganska dåligt efteråt. Det har släppt men värken är kvar och kommer förmodligen vara rätt illa över helgen men sen släppa. All in all, så gick det bra tycker jag. Väntar nu med spänning på samtalet i morgonbitti för att höra hur många ägg som befruktades. Sedan måste jag ta nya prover på tisdag för att se om min kropp är redo att få tillbaka ett ägg på onsdag. Det såg ganska bra ut idag dock så jag hoppas verkligen. Nu ska jag ligga på soffan och äta praliner som min läkare säger och låta min kropp återhämta sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar