onsdag 14 september 2011

håll tummarna

Har varit och lämnat nya prover och pratat med läkaren nu på morgonen. Nu är det bara att hålla tummarna för att hormonerna inte har stigit alltför mycket sedan i måndags så att vi kan plocka på fredag. Risken nu är att vissa av äggen har övermognat men förhoppningsvis så ska några av dem vara fina fortfarande. Om jag inte stabiliseras okej så kan de tydligen komma att plocka äggen och befrukta dem men jag får inte tillbaka något då det är för riskfyllt. Finns tydligen vissa risker med att bli gravid när man varit överstimulerad. I så fall hamnar embryorna i frysen för senare insättning. Känns ganska snopet om det blir så men bättre än att äggen går förlorade i alla fall. Så nu är jag tillbaka på soffan och väntar på finbesök från min bästa kompis och min underbara gudson, det ska nog pigga upp mig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar