tisdag 13 september 2011

Överstimulerad och sjukskriven

Var hos hemläkaren igår för sista VUL innan äggplock. Har mått väldigt dåligt under helgen och är rejält svullen över magen. Proverna visade på överstimulering. Ca 16 folliklar är klara och fina för äggplock men det får vänta ett par dagar eftersom jag inte får ta några mer hormoner just nu. Ska tillbaka i morgon och ta nya prover. Förhoppningsvis har hormonerna stabiliserats så att jag kan ta Otrivelle i morgon kväll och sedan äggplock i Falun på fredag. Då det finns en risk att jag överstimuleras igen så blev jag sjukskriven i 3 veckor, ska alltså tillbaka till jobbet när vi bör veta om embryot har fastnat eller inte. Känns väldigt konstigt att vara sjukskriven och bara ligga hemma på soffan. Kan inte göra så mycket annat än att ligga still och titta på TV, när jag rör mig så känns det galet obehagligt och jag är livrädd för att äggstockarna ska slå knut på sig själva. Är också så himla nervös att äggen ska gå förlorade men förhoppningsvis så ska det väl inte hända om jag bara tar det lugnt. Har fått Pravidel för att försöka minska svullnaden i magen, mådde jag inte illa innan så gjorde jag det sen. Spydde av dem igår men idag går det bättre. Sov 15 timmar inatt och idag har jag lyckats äta lite också. Vem sa att det här med att skaffa barn är en njutbar sak :) 

3 kommentarer:

  1. 16 folliklar låter ju bra men inte att vara överstimulerad. Hoppas att du kan koppla av och att det snart blir äggplock.

    SvaraRadera
  2. Tack känner mig bättre idag än igår då jag spydde och mådde skit så hoppas på bra värden i morgon och äggplock på fredag.

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna att det snart blir äggplock! :)

    SvaraRadera