måndag 26 september 2011

Fragmin sprutan...

känns som ett bistick gånger 1000. Det är nog den bästa beskrivningen. Nålen är rätt tjock och jag måste verkligen trycka till för att få in den. Mina lår och mage börjar bli väldigt blåa och fina :) men vad gör man inte för  att bli mamma. Idag ringde sköterskan hos min hemläkare för att kolla hur jag mår. De är helt underbara. Jag sa att mår mycket bättre och buken har blivit mindre svullen. Jag uttryckte också min oror över att det är ett tecken på att embryot inte har fäst. Hon sa att det är det absolut inte utan att jag ska bara vara glad att jag mår bättre och att jag ska tänka positivt. Känner mig lite peppat idag i alla fall och vågar hoppas på att det har fäst. Försöker att inte känna efter hur kroppen känns och bara njuta av att inte veta hur det gått, men gudarna ska veta att det är svårt. Ser fram mot min spadag med mamma i morgon och en bio på kvällen.

1 kommentar:

  1. Å här är en till stackare som måste använda fragmin. De är fruktansvärda tycker jag. Kan knappt ge mig själv dom utan sambon får rycka in.
    Spännande att du ruvar. Önskar er all lycka till.

    SvaraRadera