onsdag 21 september 2011

Falun igen

Vi åkte upp till Falun igen med vetskapen om att det förmodligen inte skulle bli någon insättning idag. Tyckte ändå att det var värt att åka och träffa läkaren eftersom jag mår så mycket bättre. Jag fick ta nya blodprover. HB var inom normalgraden men ganska högt och sänkan var bra. Fortfarande en del vatten i buken men inga stora mängder så det var verkligen på gränsen. Efter en del pratande, mest från läkaren så bestämde han sig. Vi fick tillbaka ett förstklassigt blastocyst :) Jag måste däremot fortsätta med Pravidel till testdag samt börja med Fermin sprutor (blodförtunnande). Om jag blir gravid så måste jag ta dem i minst 6-7 veckor. Tog den första nu och de är mycket svårare att ta än Gonal-F och Otrivelle, jag fick ta i ordentligt då nålen är lite tjockare och det gör ganska ont, men vad gör man inte för att bli mamma. Nu är det bara att ruva och hoppas på en graviditet och att jag slipper hamna på sjukhus. Vi fick även två fina embryon till frysen. Det känns skönt att ha lite backup.  Nu ska jag njuta av att veta att chansen är minst 50 % att det fäster.

4 kommentarer:

  1. Grattis till ruvningen och frysisarna!

    Kul och bra att min blogg kan ge lite hopp om att under sker!

    SvaraRadera
  2. Grattis, det låter bra det! Lycka till!

    (Håller med dig om Fragminsprutorna...aj!)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis till ruvningen!! Och självklart alla frysisar! :)

    Lycka till!

    Tummarna hålls stenhårt!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh grattis!!! Är ny här men spännande med ännu en Falunsbesökande=)
    Håller tummen för lilla pyret!!!!

    kramar

    SvaraRadera