tisdag 13 september 2011

Jordgubbar m.m.

Det kommer nog bli en del konstiga inlägg under denna sjukskrivning. Har varit hemma 1,5 dag och är redan uttråkad. Min pappa har precis varit förbi och mätt ut lite saker i köket för att få till det sista efter vår renovering. Jag är nu helt slut och mår galet illa igen, det enda jag egentligen äter är jordgubbar. Känner inte för något annat. Mannen ska köpa med sig jordgubbskräm hem :) Har tvättstugan idag, lyckades ta mig ner och lägga i tvätten men nu är jag helt slut. Mamma är således på väg hit på vägen hem för att hjälpa mig med tvätten.

Det blir en del slökollande på TV, har tittat lite på Joe, Kate och åtta barn (eller vad de nu heter). De hade tvillingar och ville ha ett barn till, oops det blev sex till. Tycker att det är så konstigt att man sätter in så många embryon i USA, man måste ju ändå vara medveten om riskerna med att vara gravid med så många barn. Det får mig att undra hur utvecklade USA är på IVF, sätter de alltid tillbaka så många embryon som möjligt eller är det normala att de bara sätter tillbaka ett ägg. För jag har svårt att tro att de fick sexlingar på naturlig väg, eller?

Har även sett ett program om barn som är med i skönhetstävlingar i USA. Enligt föräldrarna är det allt barnen vill, även fast se skriker och gråter och vägrar göra som mamma säger. Jag kan verkligen inte förstå hur man tänker som mamma när man spraytannar sin 2-åring och sätter på henne löshår och mer smink än jag använt i hela mitt liv. Finns detta fenomen i Sverige också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar