torsdag 29 september 2011

Gravid...

igår fick vi veta att jag är gravid. Jag började må dåligt efter lunch och vid 21-tiden åkte vi in till SöS för att kolla vätskan i min buk och ta prover. Vid midnatt får vi träffa läkaren som säger "graviditetstestet var ju positivt men det har ni väl redan fått veta", öh, nej det hade vi inte. Jag hade hoppats men inte vågat tro det eftersom jag mådde sämre igen. Tårarna började rinna och vi bara satt där. Jag fick stanna kvar över natten och ta nya prover i morse. Blev lite konstigt och vi har knappt hunnit prata om det, så nu längtar jag tills mannen kommer hem. Då allt ser bra ut så fick jag komma hem igen, skönt. Det är så svårt att sova på sjukhus. Nu hoppas jag att nästa gång vi åker dit är för att träffa vår bebis. Känns helt overkligt att det har funkat, som jag har längtat efter att bara få veta att jag är gravid. Jag vet att det är långt kvar men jag tror på detta. Det finns ingen anledning att det inte ska fungera. Nu ska jag bara njuta av att veta att ett fantastiskt litet barn ska växa i mig och kalla mig mamma om en så där 2 år.

4 kommentarer:

  1. Stort stort grattis till er. Jag vet hur det känns att vara överstimulerad. Det går nog vägen ska du se.

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS till er med!!! :)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis!!
    Vad underbart!! :)

    SvaraRadera