lördag 1 oktober 2011

Halsbränna

Den senaste veckan har jag fått krampanfall vid revbenen vid några tillfällen, ofta på nätterna och när jag har ätit frukost. Inatt vaknade jag fick 5-tiden och det gjorde något fruktansvärt ont och släppte inte efter några minuter som det brukar göra. Efter någon timme och ett glas mjölk och en skorpa så släppte det och jag kunde somna igen. Jag har nog aldrig haft halsbränna förut för det här var helt sjukt, det gjorde så galet ont. Men nu vet jag vad det är och kan förhoppningsvis på kontroll på det med diet och lite medicin. Jag är nog inte förvånad att min mage reagerar så då jag i nästan hela mitt liv har haft en ganska allvarlig IBS som har orsakat mig mycket smärta och problem. Jag har äntligen IBS under kontroll men får tydligen tänka ännu lite mer på vad jag kommer kunna äta nu under graviditeten. Ikväll blir det skaldjur hos pappa och det ska förhoppningsvis inte vara några problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar