lördag 29 oktober 2011

Vecka 9 (8+1) och snart arbetslös

Igår tog jag ett bad för första gången på 2 månader, jag älskar att bada och har verkligen saknat det. Men nu ska det vara okej igen så jag gissar att det kommer bli många långa bad i vinter. Mår fortfarande illa konstant, blir bara värre och värre allt eftersom dagen går och kvällarna är ett helvete. Spyan sitter i halsgroppen men jag får inte upp något. Gud vad jag hoppas att det ska försvinna snart.

Åkte med min lillebror och tjej ut till pappa idag för att täcka deras båt. Var skönt att komma ut i luften och fick i mig en grillad korv till lunch. Det är något speciellt med korv grillad ute på hösten. Pratade lite med min pappa och farbror om att stycka av en tomt och bygga ett hus. Vi vill kanske flytta om 2-3 år men pga bygglov etc så måste vi börja planera för det ganska snart. Kommunen där ute brukar bråka ganska mycket om avstyckning och bygglov tyvärr. Men förhoppningsvis så ska vi kunna börja bygga om 2 år.

I veckan fick jag också veta att jag inte får fortsatt anställning vilket känns ganska tungt, särskilt sedan jag fått veta att min chef (som nu slutat) tydligen har något emot mig och verkar ha gått bakom min rygg lite. Jag känner inte att jag orkar bråka om. Kommer förmodligen sluta i december eller januari, det beror på om jag klarar av att gå upp på heltid om 2 veckor vilket känns helt omöjligt just nu. Sen blir det A-kassa och söka jobb. Ska bli intressant med en mage som växer. I värsta fall så får jag gå hemma tills Skorpan kommer och då få föräldrarpeng. Känns lite tråkigt att bli hemma så länge men kan inte göra så mycket åt det så är väl bara sysselsätta sig med annat.

Nu hoppas jag mannen kommer hem snart, är nästan lite sugen på pizza så kanske blir det till middag ikväll, 1/4 av en pizza kanske jag kan få i mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar