tisdag 11 oktober 2011

Hemma på permission

Idag har jag fått komma hem. Är inte utskriven från sjukhuset då de vill hålla koll på mina värden. Ska in igen på torsdag och ta nya prover och göra ett nytt ultraljud. Jag fick göra ett igår för att se om äggstockarna minskat i storlek. De visade mig även ett perfekt litet 8 mm embryo som ser ut att må precis som det ska :) Känns så galet skönt. Har ju verkligen oroat mig. Jag vet att det fortfarande är tidigt men nu känns det lite som att om vi tagit oss igenom denna bit så kommer det hålla hela vägen.

Igår bokade vi en tid för inskrivning hos MVC, den jag ville gå på hade inga tider innan mitten av november så jag funderade på att kolla med några andra men bestämde mig sedan för att vänta och gå till den jag ville. Vad gör det om vi får vänta några veckor till vi ska ju gå hos dem genom hela graviditeten och då är det viktigare att det känns rätt. Att det ska vara så svårt att hitta en barnmorska i Stockholm dock!

Efter 10 dagar på Södersjukhuset och deras underbara sjuksköterskor, barnmorskor och läkare tror jag nog att vi kommer välja att föda där. Barnmorskorna har varit helt fantastiska. Men det är skönt att vara hemma igen, tror inte mannen är lika glad då han får springa och passa upp på mig och laga mat m.m. Eller jo det är han, han har saknat mig massor. Om 4 veckor ska vi åka till New York och jag hoppas innerligt att det kommer bli av, vi behöver båda den resan för att vara med varandra och smälta allt som hänt de senaste veckorna. Det har nog tärt en hel del på oss båda. Mannen har varit otroligt orolig för mig och jag har mått skit och varit orolig för embryot, som numera kallas för Skorpan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar