måndag 17 oktober 2011

Utskriven från sjukhuset

Idag skrevs jag ut då proverna såg bra ut. Har fortfarande en del vätska i buken och äggstockarna är stora så det blir fortsatt vila. Är sjukskriven i 4 veckor till men det var okej att börja arbeta halvtid från nästa vecka om jag kände att jag orkar. Just nu hoppas jag att kunna göra det, känner att det börjar bli ganska jobbig att bara vara hemma samtidigt som jag inte skulle orka jobba heltid. Har pratat med jobbet och det är okej att jag kommer tillbaka på halvtid.

Fick göra ett nytt VUL idag och ett litet perfekt hjärta tickade på :) Läkaren trodde att jag inte var lika långt gången som vi har räknat utan 3-4 dagar efter. Vad det nu spelar för roll, hjärtat tickade så fint. Jag vet att det är en lång väg kvar men det känns i alla fall som en milstolpe för tillfället. Nästa vecka ska vi till IVF hemläkaren för planerat VUL, då borde vi kunna se lite bättre.

Verkar som att NY kommer att få ställas in, frågan är om jag kommer orka plus att det fortfarande finns vissa risker. Vi ska vänta och se hur det ser ut nästa vecka men är nog ganska inställd på att vi inte kommer åka. Blir ju inget kul om jag inte mår bra och inte orkar gå omkring som man vill i NY. Vi får helt enkelt åka en annan gång.

5 kommentarer:

  1. Skönt att få komma hem. Hoppas du har ro att vila nu ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas vi kommer att få varsin juni bebis nu då.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sv:
    Vår vagn är en mutsy.

    SvaraRadera
  4. Ja det är verkligen skönt att vara hemma, ser nu fram mot att få börja jobba nästa vecka också.

    SvaraRadera