torsdag 20 oktober 2011

Drömmen om ett barn

Kvällens avsnitt kändes extra nära för oss då vi fick se Staffan Nilsson vid IVF Kliniken i Falun igen. Staffan är mannen som tog beslutet att sätta tillbaka embryot som nu är Skorpan den 21 september 2011. Det var känslosamt att se kliniken och det vi gick igenom för inte så länge sedan. Jag kunde känna förhoppningarna, förväntningarna, skräcken och lyckan igen. Även om starten på vår graviditet har varit jobbig och jag inte skulle önska den på någon annan så har jag aldrig en sekund ångrat att vi satte tillbaka vårt embryo. Jag vet att Skorpan kommer att vara värd all smärta, alla nålstick och sjukhusvistelser. Jag tycker att serien är fantastiskt fin och verkligen skildrar verkligheten för oss som kämpar för att få vårt efterlängtade barn.

1 kommentar: