måndag 24 oktober 2011

Tillbaka på jobbet

Efter en härlig helg (dock med mycket illamående) så började jag jobba halvtid igen idag. Riktigt kul att vara tillbaka på jobbet igen och aktivera hjärnan lite samt träffa människor igen. Känns väldigt lagom med halvtid då jag märker hur trött jag blir efter lunch.

I fredags skulle vi ha spelat biljard och ätit en god middag ute för att fira att det i lördags var 4 år sedan vi var på vår första dejt. Jag mådde dock så illa så att vi bokade av middagen och jag fick en Big Mac istället, mums. Myste sedan hemma på soffan och kollade på Idol. I lördags så åkte vi hem till några vänner utanför Norrtälje med ett gäng andra kompisar. Det var barn, god mat och underbart höstväder. Vi sov alla över och hade en riktigt mysig dag och kväll. På söndagen slappade jag och mannen hemma, bokade en resa till Thailand i januari, vilket gör att det inte känns lika tungt att boka av New York resan vilket vi bestämt oss för att göra. Vi vill helt enkelt inte riskera något och jag känner inte heller att jag har orken för en city resa just nu. Det får bli en annan gång. Var också på middag hos familjen som jag jobbat som barnflicka åt för några år sedan, alltid lika kul att träffa dem. De hade dessutom mamma barngrejer som vi kan låna sedan när det närmar sig. Jag ville gärna köpa en del grejer och framför allt en ganska dyr barnvagn men nu har vi beslutat att försöka låna så mycket som möjligt och köpa en begagnad barnvagn så att vi kan spara pengar till en långresa nästa vinter när Skorpan är 6 månader. Vi har länge pratat om att göra en sådan resa och nu hoppas vi att det kan bli av till nästa vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar