fredag 7 oktober 2011

Vecka 5+0 och fortfarande på sjukhus

Nu har de gått 5 hela veckor, bara 35 kvar. Ligger fortfarande på sjukhus. Känns lite som ett steg fram och två bak just nu. Eter att ha spytt upp frukosten och haft en dålig start på dagen började jag äntligen må lite bättre igår och kunde till och med gå till Pressbyrån och köpa en Piggelin och lite annat som jag är sugen på. Vid sängdags började jag däremot må dåligt igen och fick mer ont i bröstet. Lyckades somna i min sittande ställning som är standard nu men vaknade vid 04.00 med fruktansvärd värk. 2 värktabletter, lugn musik och en timme senare kunde jag äntligen somna om igen. I morse hade jag lagt på mig både i kilon och runt buken.
I tisdags röntgades mina lungor och jag har lite vatten i lungorna vilket man i kombination med trycket från buken tror är anledningen till att jag får så ont vid revbenen. På dagarna när jag försöker röra mig lite så blir det bättre men på natten så är jag för stilla vilket gör att det blir värre. De tar mina värden flera gånger per dag och blodprover en gång per dag. Där ser allt ganska stabilt ut i alla fall. Jag får och vill dock inte åka hem förrän det har börjat bli bättre och läkarna kan helt omöjligt säga när det kommer att hända. Det väntar på att min kropps ska börja återställa sig själv. Så här ligger jag tills kroppen börjar göra sitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar