söndag 25 september 2011

En härlig söndag

Idag åkte vi ut till Hagaparken och gick i Fjärilshuset, åt en lunch i solen och tog en skön promenad. Efter det så storhandlade vi och sen gladde jag mannen genom att ha lite energi kvar till att spela biljard. Fysiskt så mår jag bättre idag vilket gör att jag psykiskt mår sämre. Jag vill ju må dåligt då det är ett tecken på att jag är gravid. Nu är jag helt inställd på att det inte är så. Försöker vara positiv men det är inte lätt. Har pratat med några vänner på telefon och uppdaterat dem om den senaste veckan. De är så glada och positiva och jag försöker ryckas med men den där känslan av misslyckande finns hela tiden där. Mannen och jag pratade om huruvida vi skulle tjuvtesta och kom fram till att vi inte ska det. Även om jag tycker att det är ganska skönt att göra det och har gjort så många månader förut så är det så jobbigt att se ett negativt test. Jag tycker det är lättare att få min mens. Är inte ens säker på om jag kommer orka testa på testdagen, det borde ju komma en blödning strax efter så jag kanske väntar på den. Jag är ju fortfarande sjukskriven men eftersom jag mår mycket bättre så ska jag försöka hitta på lite saker denna veckan för att inte bara ligga hemma och tänka och känna efter hur kroppen känns. På tisdag ska mamma vara ledig och bjuda mig på lite spabehandlingar och en härlig mamma dotter dag. Det ska bli väldigt mysigt. På onsdag ska jag träffa mina två bästisar som verkligen är ett otroligt stöd i allt detta. Längtar! Nu är det mördare okänd på Svt 1, så hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar